![]() |
DivX 6.1
|
Thread Tools | Display Modes |
|
||||
|
||||
DivX 6.1
Lien direct de la news : DivX 6.1
Les codecs vidéo DivX (qu'on ne présente plus) viennent de sortir en version 6.1 chez DivX, Inc. (anciennement DivX Networks). Ce qui change :
![]() Changelog Divx 6.1 New: - Full support for single CPU, HyperThreaded (HT), dual CPU (SMP) and dual core processors. Encoding performance is improved up to 180% for HT CPUs and up to 250% for Dual Core + HT. - Mutlithreading is enabled in the DivX decoder for DirectShow when the option to 'Reduce CPU spikes using one frame delay' is enabled and post-processing is applied. - Optimizations have been added for processors supporting SSE2 extensions. - A new "High Performance" encoding mode has been added. - A new "1-Pass Target Quantizer" mode has been added. - The codec now includes a Lanczos resize filter for very sharp resizing. - The Feedback Window now displays VBV level and has variable axis for PSNR plots. - The Feedback Window now contains controls for changing VBV bitrate, performance mode and psychovisual enhancement in real time during encoding. - DivX High Definition profile now permits average bitrates of up to 6 Mbps. - MPEG quantization has been improved. - Brightness, contrast, and saturation controls are now respected by the DivX decoder for DirectShow. - The DivX decoder for DirectShow now respects the option to "Output YUV 4:2:0 when supported." - It is now possible to exclude the Settings Manager by using RegEdit to add the process name to the list under: HKLM\Software\DivXNetworks\DivX\SMExclusions. Changed: - The performance of "Extreme Quality" and "Insane Quality" modes has been improved. - "Fastest" mode now achieves better compression and produces video compliant with certified encoding profiles. - Quarter-pixel motion estimation has been enhanced for performance and is now available in all modes from "Balanced" through "Insane quality" when "Unconstrained profile" is selected. - Item descriptions in the encoder GUI have been improved for all languages. - Generic MPEG-4 playback support has been improved. ![]() ![]() ![]() ![]()
"Il y a au moins deux solutions à un problème ![]() ![]() "Internet tue des bébés loutre" Last edited by streets; 15-12-2005 at 09:45. |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() ![]()
Des problèmes ? Le chat NDFR est disponible. Des problèmes pour y accéder ? Voici le tuto. Le Best Of "QUOTES" du chan IRC: C'est par ici Sur n'1fo[r-matik] : Astuce : Activer le bloqueur de pub/tracking natif sur Firefox ![]() Last edited by 1for-matik; 27-04-2016 at 14:27. |
|
||||
|
||||
DivX codec 6.1.1 update
Mise a jour vers DiVX 6.1.1
New in this version
|
||||
|
||||
![]()
Codecs Divx 6.2 pour windows dispo sur divx.com. On nous annonce:
Une vitesse d'encodage améliorée (jusqu'à 350%:rolleyes: plus rapide que DivX 6.0). Optimisations pour les processeurs récents (dual-core, Hyperthreading) et moins récents. Meilleure qualité d'encodage. Support de nouveaux modes d'encodages avec possibilité d'ajouter ceux qui seront proposés par la communauté DivX. changelog
New:
"Il y a au moins deux solutions à un problème ![]() ![]() "Internet tue des bébés loutre" Last edited by streets; 25-04-2006 at 08:46. Reason: changelog simple |
|
||||
|
||||
Quote:
Allez M. DivX, encore un petit effort et on pourra mettre un film sur une disquette en qualité DVD et avec les sous titres et les bonus ![]() |
|
||||
|
||||
Une version 6.2.2 vient de voir le jour. A mon avis une correction de bug de la version 6.2
|
||||
|
||||
Version 6.2.2
• New : - Improved B-frame decision. - Improved rate control for very high bitrates. - Improved Japanese encoder translations. • Fixed : - Fixed a problem where some systems would crash as the Psychovisual Enhancement method was modified in the encoder configuration window. - Fixed a problem that caused cropping to reduce performance. - Fixed an issue where adjusting the VBV_bitrate slider in the Feedback Window would reset the VBV buffer occupancy. - Fixed a problem where the decoder would fail if both smooth playback and YUV output were enabled in the Decoder Configuration Utility. - Fixed a post-processing issue in the decoder for multi-threaded systems. - Fixed a handle leak in the decoder.
[01mai2004@11:23:54] <@Kaspof> je garderais toujours un souvenir impérissable de toi LeMoi|Vacances Ne soyez pas un boulet ! |
|
||||
|
||||
Bonjour
Personellement j'encode avec BVRP " DivX Video Duplicator Pro" qui d'origine à un codec divx 5.02 J'ai testé en mettant divx 6.02. Resultat les *.avi tiennent moins de place, je code sur 700 mo et j'ai environ 550 mo mais la qualité est désastreuse. Je suis revenu à la 5.02 J'ai peut-être loupé quelque chose ?
@+ Cordialement La connerie, ça se fait pas sur commande, faut réfléchir un minimum. ![]() (Brèves de comptoirs) Si tout semble bien marcher, vous avez forcément négligé quelque chose. (Lois de Murphy) |
|
||||
|
||||
Quote:
[01mai2004@11:23:54] <@Kaspof> je garderais toujours un souvenir impérissable de toi LeMoi|Vacances Ne soyez pas un boulet ! |
|
||||
|
||||
Quote:
@+ Cordialement La connerie, ça se fait pas sur commande, faut réfléchir un minimum. ![]() (Brèves de comptoirs) Si tout semble bien marcher, vous avez forcément négligé quelque chose. (Lois de Murphy) |
|
||||
|
||||
Bah je crois que le produit de BVRP utilise VirtualDub, tu n'as plus qu'à apprendre à l'utiliser toi-même
![]()
|
||||
|
||||
Quote:
|
||||
|
||||
Les codecs vidéo DivX viennent de sortir en version 6.2.5 chez DivX, Inc.
Quelques nouveautés et optimisations sont au menu avec un filtre d'accentuation (sharpening) lors de la lecture. Compatible avec n'importe quelle vidéo au format DivX 3, 4, 5 ou 6. Cette fonction renforce la netteté des textures mais requiert un processeur plus puissant. Les performances d’encodage sont également revues à la hausse. Selon les tests de DivX Networks, un gain de 30 à 50 % se fait ressentir par rapport à la version 6.2.2, avec des pointes à 63 % pour les Pentium 4 dual core en mode « full deblocking ». Télécharger Divx 6.2.5 (uniquement pour Windows) sur le lien habituel ![]()
"Il y a au moins deux solutions à un problème ![]() ![]() "Internet tue des bébés loutre" Last edited by streets; 15-06-2006 at 19:03. |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
Bookmarks |
«
Previous Thread
|
Next Thread
»
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
All times are GMT +2. The time now is 22:54.