Communauté Informatique NDFR.net : DivX 6.1 - Actualité
Reply
DivX 6.1
Thread Tools Display Modes
  #1  
Old 14-12-2005, 13:38
streets's Avatar
streets streets is offline
KiLL BiLL
 
Join Date: 26-10-2002
Location: sezam street
Posts: 1,798
Send a message via MSN to streets
DivX 6.1

Lien direct de la news : DivX 6.1
Les codecs vidéo DivX (qu'on ne présente plus) viennent de sortir en version 6.1 chez DivX, Inc. (anciennement DivX Networks). Ce qui change :
  • Optimisations pour les processeurs simple core qui accélèrent l'encodage de 14 à 80%.
  • Optimisations pour les processeurs Dual Core, HyperThreading et pour les systèmes multiprocesseurs qui accélèrent l'encodage jusqu'à 250 % (Dual Core + HT).
  • Nouveau mode d'encodage haute qualité.
  • Le mode DivX HD autorise un bitrate maximal de 6 Mbps.
  • Corrections de bugs.
  • Meilleur support du MPEG4.
Le lecteur DivX Player profite aussi des nouveautés suivantes :
  • Gestionnaire de téléchargements permettant de télécharger plusieurs vidéos en même temps et de les lire progressivement.
  • Fonction pour graver les fichiers DivX directement depuis le lecteur.
  • Gestionnaire de médias pour organiser sa vidéothèque DivX.
Changelog Divx 6.1
 
New:
- Full support for single CPU, HyperThreaded (HT), dual CPU (SMP) and dual core processors. Encoding performance is improved up to 180% for HT CPUs and up to 250% for Dual Core + HT.
- Mutlithreading is enabled in the DivX decoder for DirectShow when the option to 'Reduce CPU spikes using one frame delay' is enabled and post-processing is applied.
- Optimizations have been added for processors supporting SSE2 extensions.
- A new "High Performance" encoding mode has been added.
- A new "1-Pass Target Quantizer" mode has been added.
- The codec now includes a Lanczos resize filter for very sharp resizing.
- The Feedback Window now displays VBV level and has variable axis for PSNR plots.
- The Feedback Window now contains controls for changing VBV bitrate, performance mode and psychovisual enhancement in real time during encoding.
- DivX High Definition profile now permits average bitrates of up to 6 Mbps.
- MPEG quantization has been improved.
- Brightness, contrast, and saturation controls are now respected by the DivX decoder for DirectShow.
- The DivX decoder for DirectShow now respects the option to "Output YUV 4:2:0 when supported."
- It is now possible to exclude the Settings Manager by using RegEdit to add the process name to the list under: HKLM\Software\DivXNetworks\DivX\SMExclusions.

Changed:
- The performance of "Extreme Quality" and "Insane Quality" modes has been improved.
- "Fastest" mode now achieves better compression and produces video compliant with certified encoding profiles.
- Quarter-pixel motion estimation has been enhanced for performance and is now available in all modes from "Balanced" through "Insane quality" when "Unconstrained profile" is selected.
- Item descriptions in the encoder GUI have been improved for all languages.
- Generic MPEG-4 playback support has been improved.
Télécharger le pack DivX Play 6.1 (codecs DivX 6.1 et lecteur DivX Player 6.0) pour Windows (10,9 Mo)
Télécharger le pack DivX Create 6.1 (convertisseur DivX 6.0.3, codecs DivX Pro 6.1 et lecteur DivX Player 6.0) pour Windows (12,5 Mo)
Télécharger les codecs DivX 6 (convertisseur DivX, codecs DivX et support de lecture DivX) pour Mac (4,64 Mo)

Source : DivX labs
__________________
"Il y a au moins deux solutions à un problème "


"Internet tue des bébés loutre"

Last edited by streets; 15-12-2005 at 09:45.
Reply With Quote
  #2  
Old 14-12-2005, 15:16
1for-matik's Avatar
1for-matik 1for-matik is offline
W32.Boulet.Worm Eraser
 
Join Date: 05-10-2003
Location: Au Pays de la choucroute
Age: 41
Posts: 3,841
Send a message via ICQ to 1for-matik Send a message via AIM to 1for-matik Send a message via Yahoo to 1for-matik Send a message via Skype™ to 1for-matik
Quote:
Originally Posted by streets
Ce qui change :
  • Optimisations pour les processeurs simple core qui accélèrent l'encodage de 14 à 80%.
  • Optimisations pour les processeurs Dual Core, HyperThreading et pour les systèmes multiprocesseurs qui accélèrent l'encodage jusqu'à 250 % (Dual Core + HT)
Vive l'abus de termes commerciaux
__________________
Des problèmes ? Le chat NDFR est disponible. Des problèmes pour y accéder ? Voici le tuto.
Le Best Of "QUOTES" du chan IRC: C'est par ici


Sur n'1fo[r-matik]
: Astuce : Activer le bloqueur de pub/tracking natif sur Firefox


Last edited by 1for-matik; 27-04-2016 at 14:27.
Reply With Quote
  #3  
Old 27-01-2006, 12:29
streets's Avatar
streets streets is offline
KiLL BiLL
 
Join Date: 26-10-2002
Location: sezam street
Posts: 1,798
Send a message via MSN to streets
DivX codec 6.1.1 update

Mise a jour vers DiVX 6.1.1

New in this version
  • Fixed a problem where some systems would crash as the Psychovisual Enhancement method was modified in the encoder configuration window.
  • Improved B-frame decision.
  • Improved rate control for very high bitrates.
  • Fixed a problem that caused cropping to reduce performance.
  • Fixed an issue where adjusting the VBV_bitrate slider in the Feedback Window would reset the VBV buffer occupancy.
  • Improved Japanese encoder translations.
  • Fixed a problem where the decoder may fail if both smooth playback and YUV output are enabled in the Decoder Configuration Utility.
  • Fixed a post-processing issue in the decoder for multi-threading systems.
  • Fixed a handle leak in the decoder.
__________________
"Il y a au moins deux solutions à un problème "


"Internet tue des bébés loutre"
Reply With Quote
  #4  
Old 12-04-2006, 00:45
streets's Avatar
streets streets is offline
KiLL BiLL
 
Join Date: 26-10-2002
Location: sezam street
Posts: 1,798
Send a message via MSN to streets
Flèche

Codecs Divx 6.2 pour windows dispo sur divx.com. On nous annonce:
Une vitesse d'encodage améliorée (jusqu'à 350%:rolleyes: plus rapide que DivX 6.0).
Optimisations pour les processeurs récents (dual-core, Hyperthreading) et moins récents.
Meilleure qualité d'encodage.
Support de nouveaux modes d'encodages avec possibilité d'ajouter ceux qui seront proposés par la communauté DivX.
changelog
 
New:
  • A new encoder preset option allows you to quickly configure the encoder based upon your preference for encoding speed and video quality
  • The DivX community codec replaces the current free version of DivX, offering a wider range of performance and quality options for free through encoder presets
  • Multithreaded resize filters have been added for improved performance on all HyperThreaded (HT), dual CPU (SMP) and dual core processors
  • A new "Enhanced multithreading" option capable of increasing encoding rate depending on system configuration and encoding environment
  • A new "Enhance texture" psychovisual enhancement method that improves picture details around keyframes and reduces the appearance of stray blocks under fast motion when encoding at lower bitrates
  • MMX optimizations for the MPEG quantization method
  • The DivX decoder can anonymously check for updates to the DivX codec, ensuring you are always notified of newer versions
Fixed:
  • Fixed a problem where multiple instances of the feedback window would cause the encoder to fail
  • Fixed a problem where very old DivX 5.0 content might not be decoded correctly
  • The encoder GUI now adapts to screen resolutions of 800x600 or lower
Changed
  • Bitrate modulation for multipass nth pass encoding is now preset at an optimal value for quality. As a result, this option has been removed from the user interface
  • The DivX Pro 6 month trial has been replaced by a 15 day trial, which can be started from the DivX encoder GUI, rather than during installation. This is because a much wider range of features are now available for free in the community codec. Previously installed 6 month trials will be honored.
__________________
"Il y a au moins deux solutions à un problème "


"Internet tue des bébés loutre"

Last edited by streets; 25-04-2006 at 08:46. Reason: changelog simple
Reply With Quote
  #5  
Old 12-04-2006, 08:58
mustang89's Avatar
mustang89 mustang89 is offline
Agé mais toujours jeune
 
Join Date: 15-07-2004
Location: Yonne, Bourgogne, France
Age: 65
Posts: 1,097
Quote:
Originally Posted by streets
Codecs Divx 6.2 pour windows dispo sur divx.com. Le changelog complet est inconnu pour le moment.
Mais on nous annonce une compression 350%:rolleyes: plus rapide et un gain de qualite...

Allez M. DivX, encore un petit effort et on pourra mettre un film sur une disquette en qualité DVD et avec les sous titres et les bonus .
Reply With Quote
  #6  
Old 25-04-2006, 08:47
streets's Avatar
streets streets is offline
KiLL BiLL
 
Join Date: 26-10-2002
Location: sezam street
Posts: 1,798
Send a message via MSN to streets
Une version 6.2.2 vient de voir le jour. A mon avis une correction de bug de la version 6.2
__________________
"Il y a au moins deux solutions à un problème "


"Internet tue des bébés loutre"
Reply With Quote
  #7  
Old 25-04-2006, 11:05
LeMoi's Avatar
LeMoi LeMoi is offline
ou LM
 
Join Date: 20-10-2002
Location: 37°1
Age: 39
Posts: 5,847
Send a message via ICQ to LeMoi Send a message via AIM to LeMoi Send a message via MSN to LeMoi Send a message via Yahoo to LeMoi Send a message via Skype™ to LeMoi
Version 6.2.2
 
• New :
- Improved B-frame decision.
- Improved rate control for very high bitrates.
- Improved Japanese encoder translations.
• Fixed :
- Fixed a problem where some systems would crash as the Psychovisual Enhancement method was modified in the encoder configuration window.
- Fixed a problem that caused cropping to reduce performance.
- Fixed an issue where adjusting the VBV_bitrate slider in the Feedback Window would reset the VBV buffer occupancy.
- Fixed a problem where the decoder would fail if both smooth playback and YUV output were enabled in the Decoder Configuration Utility.
- Fixed a post-processing issue in the decoder for multi-threaded systems.
- Fixed a handle leak in the decoder.
__________________
[01mai2004@11:23:54] <@Kaspof> je garderais toujours un souvenir impérissable de toi LeMoi|Vacances
Ne soyez pas un boulet !
Reply With Quote
  #8  
Old 26-04-2006, 10:47
dda42's Avatar
dda42 dda42 is offline
Papi content parle pas UK
 
Join Date: 28-10-2002
Location: Villars
Age: 81
Posts: 1,077
Bonjour
Personellement j'encode avec BVRP " DivX Video Duplicator Pro" qui d'origine à un codec divx 5.02
J'ai testé en mettant divx 6.02. Resultat les *.avi tiennent moins de place, je code sur 700 mo et j'ai environ 550 mo mais la qualité est désastreuse.
Je suis revenu à la 5.02
J'ai peut-être loupé quelque chose ?
__________________
@+ Cordialement
La connerie, ça se fait pas sur commande, faut réfléchir un minimum.
(Brèves de comptoirs)
Si tout semble bien marcher, vous avez forcément négligé quelque chose.
(Lois de Murphy)
Reply With Quote
  #9  
Old 26-04-2006, 10:54
LeMoi's Avatar
LeMoi LeMoi is offline
ou LM
 
Join Date: 20-10-2002
Location: 37°1
Age: 39
Posts: 5,847
Send a message via ICQ to LeMoi Send a message via AIM to LeMoi Send a message via MSN to LeMoi Send a message via Yahoo to LeMoi Send a message via Skype™ to LeMoi
Quote:
Originally Posted by dda42
J'ai peut-être loupé quelque chose ?
Une version de Divx Video Duplicator adaptée au divx 6 ? :rolleyes:
__________________
[01mai2004@11:23:54] <@Kaspof> je garderais toujours un souvenir impérissable de toi LeMoi|Vacances
Ne soyez pas un boulet !
Reply With Quote
  #10  
Old 26-04-2006, 22:00
dda42's Avatar
dda42 dda42 is offline
Papi content parle pas UK
 
Join Date: 28-10-2002
Location: Villars
Age: 81
Posts: 1,077
Quote:
Originally Posted by LeMoi
Une version de Divx Video Duplicator adaptée au divx 6 ? :rolleyes:
Tu as surement raison mais c'est encore le porte-monnaie qui trinque
__________________
@+ Cordialement
La connerie, ça se fait pas sur commande, faut réfléchir un minimum.
(Brèves de comptoirs)
Si tout semble bien marcher, vous avez forcément négligé quelque chose.
(Lois de Murphy)
Reply With Quote
  #11  
Old 26-04-2006, 23:16
LeMoi's Avatar
LeMoi LeMoi is offline
ou LM
 
Join Date: 20-10-2002
Location: 37°1
Age: 39
Posts: 5,847
Send a message via ICQ to LeMoi Send a message via AIM to LeMoi Send a message via MSN to LeMoi Send a message via Yahoo to LeMoi Send a message via Skype™ to LeMoi
Bah je crois que le produit de BVRP utilise VirtualDub, tu n'as plus qu'à apprendre à l'utiliser toi-même
__________________
[01mai2004@11:23:54] <@Kaspof> je garderais toujours un souvenir impérissable de toi LeMoi|Vacances
Ne soyez pas un boulet !
Reply With Quote
  #12  
Old 27-04-2006, 18:03
dda42's Avatar
dda42 dda42 is offline
Papi content parle pas UK
 
Join Date: 28-10-2002
Location: Villars
Age: 81
Posts: 1,077
Quote:
Originally Posted by LeMoi
Bah je crois que le produit de BVRP utilise VirtualDub, tu n'as plus qu'à apprendre à l'utiliser toi-même
Je n'ai pas le courrage mais solution plus simple j'ai réinstallé une image de mon disque et tout baigne..... jusqu'à la prochaine fois
__________________
@+ Cordialement
La connerie, ça se fait pas sur commande, faut réfléchir un minimum.
(Brèves de comptoirs)
Si tout semble bien marcher, vous avez forcément négligé quelque chose.
(Lois de Murphy)
Reply With Quote
  #13  
Old 15-06-2006, 18:48
streets's Avatar
streets streets is offline
KiLL BiLL
 
Join Date: 26-10-2002
Location: sezam street
Posts: 1,798
Send a message via MSN to streets
Les codecs vidéo DivX viennent de sortir en version 6.2.5 chez DivX, Inc.

Quelques nouveautés et optimisations sont au menu avec un filtre d'accentuation (sharpening) lors de la lecture. Compatible avec n'importe quelle vidéo au format DivX 3, 4, 5 ou 6. Cette fonction renforce la netteté des textures mais requiert un processeur plus puissant.

Les performances d’encodage sont également revues à la hausse. Selon les tests de DivX Networks, un gain de 30 à 50 % se fait ressentir par rapport à la version 6.2.2, avec des pointes à 63 % pour les Pentium 4 dual core en mode « full deblocking ».
Télécharger Divx 6.2.5 (uniquement pour Windows) sur le lien habituel
__________________
"Il y a au moins deux solutions à un problème "


"Internet tue des bébés loutre"

Last edited by streets; 15-06-2006 at 19:03.
Reply With Quote
  #14  
Old 15-06-2006, 21:24
LeMoi's Avatar
LeMoi LeMoi is offline
ou LM
 
Join Date: 20-10-2002
Location: 37°1
Age: 39
Posts: 5,847
Send a message via ICQ to LeMoi Send a message via AIM to LeMoi Send a message via MSN to LeMoi Send a message via Yahoo to LeMoi Send a message via Skype™ to LeMoi
Quote:
Originally Posted by streets
Les performances d’encodage sont également revues à la hausse. Selon les tests de DivX Networks, un gain de 30 à 50 % se fait ressentir par rapport à la version 6.2.2, avec des pointes à 63 % pour les Pentium 4 dual core en mode « full deblocking ».
Cool, je vais pouvoir encoder mon film d'1h30 en 3 minutes, si j'ai bien compté, depuis que les temps d'encodage sont annoncés comme diminués ^^
__________________
[01mai2004@11:23:54] <@Kaspof> je garderais toujours un souvenir impérissable de toi LeMoi|Vacances
Ne soyez pas un boulet !
Reply With Quote
Reply

Bookmarks


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

All times are GMT +2. The time now is 17:30.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.